گروسی: نگران رزمایش هسته‌ای روسیه هستیم تماس تلفنی هنیه باالعامری | تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد درگیری خانواده‌های اسرای صهیونیست با نیروهای پلیس در تل آویو آمریکا:حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم | ارسال بمب به اسرائیل را کوتاه مدت متوقف کرده ایم حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه سه شهید و ۱۶ زخمی برجای گذاشت + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا
سرخط خبرها

سیدحسن نصرالله: شهید زاهدی به خاطر حمله اسرائیل به لبنان و سوریه آمد

  • کد خبر: ۲۲۰۹۰۶
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
سیدحسن نصرالله: شهید زاهدی به خاطر حمله اسرائیل به لبنان و سوریه آمد
دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار «محمدرضا زاهدی» از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران و همرزمان شهیدش، گفت: سردار زاهدی در زمان جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران، به همراه سایر نیرو‌های سپاه، حضور داشت، ولی به خاطر حمله اسرائیل، به لبنان و سوریه آمد.

به گزارش شهرآرانیوز، «سید حسن نصرالله» امروز در مراسم پاسداشت سردار شهید محمدرضا زاهدی در منطقه «ضاحیه» واقع در جنوب بیروت سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله گفت که حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه و لبنان به سال ۱۹۸۲ پس از یورش اسرائیل به لبنان بازمی‌گردد. در آن زمان امام خمینی (ره) همچنان در قید حیات بودند و جنگ تحمیلی بر ایران نیز برقرار بود. رزمندگان سپاه در جبهه‌ها حضور داشتند، اما به دلیل یورش اسرائیل، به لبنان و سوریه آمدند تا به مقابله با رژیم اشغالگر کمک کنند.

وی افزود: نیرو‌های ایرانی به منطقه «الزبدانی» سوریه آمدند، اما پس از ارزیابی اوضاع قرار شد که گروهی از افسران و کادر سپاه برای فعال کردن مقاومت مردمی و انتقال تجربه، مشورت، آموزش و حمایت لجستیکی باقی بماند و پس از آن افسران و کادر سپاه به لبنان و منطقه «جنتا» آمده و نخستین اردوگاه آموزشی تأسیس شد. 

نصرالله همچنین گفت: همزمان با تحولات سوریه در سال ۲۰۱۱ تعدادی از مستشاران ایرانی و نیرو‌های گروه‌های مقاومت که عقیده داشتند آنچه در سوریه رخ می‌دهد، تهدیدی برای مقاومت در کل منطقه است، به سوریه آمدند.

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد: هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در کنسولگری این کشور در دمشق بالاترین حد تجاوزات اسرائیل در چندین سال گذشته علیه سوریه است. هدف قرار دادن مستشاران ایرانی به دلیل شکست اسرائیل در جنگ جهانی علیه سوریه که اسرائیلی نیز در آن دست داشت، است. 

وی افزود: هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در سوریه بخشی از نبرد بدیهی، اصلی و مشروع یعنی درگیری با دشمن است و هدف قرار دادن این مستشاران دربردارنده دو نکته جدید است؛ یکی هدف قرار دادن خاک ایران یعنی تجاوز علیه ایران و دوم سطح ترور است چرا که سردار زاهدی رئیس مستشاران ایرانی در لبنان و سوریه بود.

نصرالله همچنین گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها دریافته‌اند که پاسخ ایران به تجاوز علیه کنسولگری ایران در دمشق، در راه است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها دریافته‌اند که پاسخ ایران به تجاوز علیه کنسولگری ایران در دمشق، در راه است و این حق طبیعی است.

وی تصریح کرد: سردار زاهدی مجروح جنگی بود و سال‌هایی که با ما سپری کرد در او اثرگذاشت. او همانند دیگر جوانان ستون انقلاب اسلامی ایران بود و مسوولیت‌های بزرگی را در جوانی بر عهده گرفت. ارتباط او با لبنان نیز در سال ۱۹۹۸ پس از آن آغاز شد که شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شد و سردار زاهدی را نیز به عنوان مسوول سپاه در منطقه تعیین کرد. سردار زاهدی پیش از سال ۲۰۰۰ و پس از آزادسازی لبنان ما را همراهی کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->